Novinky a aktuality z dění okolo Pegasa momentálně na stránkách Pegaso Clubu cz http://pegaso.wz.cz
Aprilia Pegaso 650. Proč ona ?
K cestování dle mého gusta se nejlépe hodí cestovní enduro. Při výběru mašiny jsem se řídil poměrem CENA/HODNOTA. Lehce jsem uvažoval o kategorii do 300000 kč / Cagiva 1000 Navigátor, BMW F GS 650, Honda XL 650Transalp/, ale ty ceny jsou na mě moc. Nakonec jsem se rozhodoval mezi Hondou Dominátorem a Aprilií Pegaso, což je cenová kategorie okolo 200000 kč. Pro Dominátora hovořila osvědčená klasika, lepší cena, proti zastaralý vzhled a horší sedlo. Pro Pegaso perfektní vzhled, komfortnější cestování, dobré hodnocení v testech, neokoukaný typ, proti trochu cena. Takže bylo rozhodnuto.
Motorka Aprilie Pegaso 650 - čtyřdobý jednoválec, obsah 652 cm3, 49 k, 54 N.m, 5 ventilů, 22 litrů nádrž, výška sedla 81 cm, suchá hmotnost 175 kg, cena 204990 kč /prosinec 2000/
Fotografie pracoviště jezdce.
Na rok 2002 jsem obul nové gumy Continental TCK 80. Originálky Pirellky již měli najeto 14 000km a vzorek byl již slabých 5 mm. O TCK 80 jsem slyšel samé "superlativy", dnes mohu říct, že Pegasu daly další rozměr. Zpřístupnily těžký terén a navíc snesou značné náklony i na asfaltě. Před cestou do Dánska jsem přezul na Pireli MT 60. Tyto gumy také ještě drží na trávě a hlavně mají větší životnost.
Motorku jsem dovybavil kufrem Kappa(48l) s opěrkou, centrálním stojanem a zásuvkou na kompresor, který používám k nafukování "matračky". K navigaci používám držák na bloček do aut, do kterého si vkládám rozpis cesty. Za jízdy tak bezproblému kontroluji směr trasy.
Výrobce Aprilie V roce 1973 převzal Ivano Beggio rodinný podnik na výrobu jízdních kol a převedl ho do motocyklové produkce. Sídlo Aprilie je v Noale nedaleko Benátek v Severní Itálii. Pegaso 650 se vyrábí od roku 1992.