Než se vrhnete do divočiny
Dobře vyvážená skupina hrdinů je základním kamenem úspěchu nejen v této hře, ale i ve všech dungeonech vůbec. Proto se pečlivě věnujte výběru postav na začátku hry. Optimální skupinu bych viděl asi následovně. Hrubou sílu obstarají dva válečníci. Jeden člověk nebo exotičtější whiskas, kterého později přetvoříte na paladina. Na druhého se hodí trpaslík či guork. Vytrénujte ho na silného barbara. Další postavou je určitě rogue, tedy zloděj, bez kterého se neobejdete. Pro toto povolání jsou jako stvoření gnomové a ratlingové. Jak to půjde, vytvořte z něj velmi užitečného ninju. Léčení všeho druhu zajistí priest. V partě bohatě stačí jeden, a to vytrvalý oomphaz. Až z něj uděláte monka, bude to velmi tvrdá postava, která vydrží léčit ostatní po celou dobu bitvy. Jestli se vám ale roztomilý sloník nelíbí, zvolte klidně člověka nebo elfa. Poslední dvě postavy jsou moji oblíbení kouzelníci. Vedle lidí a elfů je tu ještě možnost zvolit roztomilé pixie, kteří jsou skvělí čarodějové a vzhledem k jejich velikosti se do nich jen tak někdo nestrefí. Jednoho rozhodně vycvičte na warlocka. Druhého můžete třeba na barda, ale nic naplat, warlock je prostě lepší a nic vám nebrání mít v partě dva, kteří svými kouzly pořádně zatápějí dotěrným nestvůrkám.
První kroky začínajícího hrdiny
S tvorbou postav a jejich dalším vývojem souvisí zdokonalování vlastností a dovedností. Pro každé povolání jsou dané minimální hodnoty vlastností. Proto se na ně předem podívejte do manuálu a pak je pečlivě zvyšujte tak, abyste byli co nejdříve připravení na nové povolání. Není snad nutné připomínat, že nemá cenu trénovat třeba spiritualismus u barbara bez jakýchkoliv magických schopností. Zato vlastností hodící se všem postavám je intelekt, který má vliv na počet přidělených bodů při přestupu na vyšší level.
Dovedností je ve hře celá řada. Bez které se ale neobejdete je otevírání zámků. Všechny truhly ve hře jsou zamčené a vzhledem k tomu, že jsou v nich schované klíčové předměty, je přímo nutností učit zloděje právě této dovednosti. Na úrovni 7 - 8 už vám málokterá truhla odolá. Válečníkům trénujte umění meče, protože dlouhá ostří jsou nejsilnější zbraně ve hře a je jich k nalezení požehnaně. Co je zbytečné trénovat, je štít (mnohem užitečnější je naučit se vládnout zbraní v druhé ruce) a zbraně na dálku, které dokonale nahradí útočná kouzla.
S každým kouzelníkem se zaměřte na jinou magickou školu a tu maximálně zdokonalujte. Když budete zlepšovat obě školy najednou, nakonec se vám stane, že mág nebude dobrý ani v jedné a kouzla na vyšší úrovni vám budou chybět. U kněze se snažte co nejdříve dosáhnout kouzel great heal a cure poison. Pak vylepšujte hlavně magickou školu vine, protože při přestupu na monka ji už nebudete moci dále zdokonalovat.
Sbalte si svůj raneček buchet a hurá do světa
Ve městě se připojte ke všem gildám a nechejte si zadat co nejvíce úkolů. Postup v hierarchii vám dává možnost lepšího tréninku. Nezapomeňte na to, že každý charakter má v gildě své vlastní postavení. Je nutné nechat zadat úkol každé postavě, která ke gildě patří. Peníze investujte do vylepšování charakterů a zbytečně je neutrácejte za vybavení.
V divočině se snažte prošmejdit co nejvíce území a promluvit si s každou NPC na všechna témata. Zřídkakdy je nutné i něco napsat. Skoro každá postava vám po chvíli hovoru dá nějakou radu nebo vedlejší úkol. Spousta zákysů je způsobena právě tím, že nepromluvíte s nějakou postavou na určité téma.
Řešení je většinou schované v nějaké truhle, kterou jste ještě neobjevili. Takže pokud jste připravení, s požehnáním Kerah se vrhněte do boje za záchranu země Gael Serran.