Obludárium
Obludy jsou alfou a omegou vašeho dungeonu - pro ně ho stavíte,
ony jsou vašimi prodlouženými končetinami, ony vyhrávají
bitvy a války.
Impové (Imps)
Impové jsou vaší základní obludkou, jsou to magické
bytosti, a proto jejich pouhá existence užírá drahocennou
manu. Tvoříte je kouzlem a čím je kouzlo vyspělejší, tím
vyšší úroveň nově vytvoření impové mají. Můžete je občas
pobídnout mírným pohlavkem (pravé tlačítko myši), rychleji
pak pracují. Slouží k budování dungeonu (hloubení chodeb),
obsazování cizích místností, těžbě zlata, atd. K boji
jsou naprosto neuzpůsobení, proto je k boji nepoužívejte. Na
druhou stranu jsou velice rychlí - tak se do nich vtělte a
prozkoumejte nepřátelské území.
Goblini (Goblins)
Goblini jsou první opravdové zrůdy, které k vám zavítají,
tak si jich važte. Hoďte je do prvních řad svého bojujícího
chumlu - rychle se probírají z bezvědomí, způsobeného pádem
a jsou dobří v boji na blízko. Minimálně v prvních několika
levelech budou tvořit jádro vaší armády.
Kouzelníci (Warlocks)
Jen postavíte knihovnu, už se k vám šine kouzelník. Čím větší
knihovna, tím více kouzelníků a tím rychlejší vymýšlení
kouzel. K boji je skupinka Warlocků taky uzpůsobena skvělým
způsobem - svými firebally zatopí nejedné silnější zrůdě.
Vyplatí se kouzelníky nejdříve naházet na cvičiště - vytrénovaní
jednak vymýšlejí rychleji, jednak jsou připraveni pro případ
útoku. Navíc už kouzelník na dvojce umí léčit své
spolubojovníky, což rozhodně není na škodu. Já osobně jsem
se právě do kouzelníka nejraději vtěloval a sledoval jeho očima
zdálky boj - tu metl fireball, tu doléčil kamaráda, prostě
se bavil.
Trollové (Trolls)
Trollové jsou dříči největší - zavřete je do komplexu s
Workshopem, jídelnou, pokladnicí a nocležnou a budou pro vás
makat jako šrouby - vyrábět pasti a dveře jak na běžícím
pásu. Když je nepotřebujete k práci, nechejte je trénovat -
v boji je můžete využít jako tvrďáky v přední řadě, kteří
vesele zaměstnávají protivníka, zatímco do něj elfové šijí
šípy a kouzelníci blesky.
Muchajzna (Firefly)
Moucha (nebo co to je) je prozkoumávačem číslo jedna - létá,
takže jí nevadí voda ani láva a spousta oblud na ní nedošáhne.
Na druhou stranu k boji moc není - pěstujte si tedy jen jednu a
držte jí dál od bojůvek. Když prozkoumává novou oblast, leťte
s ní a z každé bryndy ji rychle vytáhněte. Máte-li much víc,
klidně je naházejte zpátky do portálu - jen by zbytečně překážely.
Temný elf (Dark Elf)
Temný elf je pochopitelně výborný lučištník. Ovládnete-li
ho, můžete při střelbě zoomovat a na vyšší úrovni i střílet
obzvlášť devastující šípy. Má také větší dostřel, než
kouzelník, což se počítá. Nalákáte ho vystavěním Guard
Roomu, tak ho trochu vytrénujete, a pak ho tam strčte - hlídač
je to excelentní, a než se nepřátelská zrůda dostane na
dosah, moc života jí zbývat nebude.
Strýček Kosťa (Skeleton)
Kosťu si vyrobíte tak, že postavíte vězení a necháte tam někoho
pojít. Kosťa je obecně celkem slabý, rychlostně taky nic moc,
ale je skoro zadarmo, tak proč ho nebrat. Navíc je povahy nebojácné,
takže na něj nefunguje Fear Trap - když tedy nějakou potkáte,
vtělte se do kostlivce a jděte ji rozsekat nacimprcampr.
Domina (Mistress)
Domina je domina - postavte mučírnu a už se jí nezbavíte. V
boji je užitečná hlavně díky své rychlosti, na druhou
stranu je celkem slabá, neposílejte ji tedy do řeže samotnou.
Smraďoch dlouhorohý (Bile Demon)
Tlustý, neohrabaný, ale velice silný žrout zaujal už v prvním
díle a i tady je sním legrace. V boji vždycky musí být v
první řadě, ale pozor - když ho upustíte, chvíli trvá, než
se vzpamatuje po pádu. Co víc - je to už druhá potvora,
schopná práce ve workshopu, takže když potřebujete nějakou
tu past nebo dveře fakt rychle, pošlete tlusťochy, ať píchnou
trollům.
Ještěrák (Salamander)
Jakmile získáte tohoto bojovníka, jste za vodou. Chci říct -
za lávou. Láva mu totiž nevadí, a tak se po ní vesele prochází
a využívá ji k boji - na vyšších úrovních totiž plive
oheň, čímž může z bezpečí likvidovat ty nepřátele, kteří
umí bojovat jen zblízka.
Zloděj (Rogue)
Zloděj je zloděj - co říct víc? Umí se zneviditelnit a
krade jako protřelá straka, tak ho právě k tomu využívejte.
Cestou za bohatstvím nepřátelského Keepera může prošmejdit
jeho místnostmi a najít nejvhodnější místo k útoku. Jinak
doporučuji - kraďte hlavně kouzla, jsou obvykle užitečnější.
Upír (Vampire)
No - je to pěkná cháska, tihle upíři. Zaprvé - nechodí k vám
portálem, a tak nezabírají místo. Prostě si ho stejně jako
kostlivce můžete vyrobit kdykoliv - i když je v dungeonu plno.
Získáváte ho s postavením hřbitova a vybojováním vítězné
bitvy - když je mrtvola nepřítele odtažena právě na hřbitov,
po čase se z ní vylíhne upír. Máte-li zajatce, můžete je
zabít třeba tak, že je hodíte do arény (a třeba trochu
oslabíte kouzlem) - vaši je dorazí a ještě na tom vyzískají
zkušenosti. Upíry pořádně cvičte - na vyšších úrovních
jsou nesmrtelní (po zabití znovu ožijí na nižší úrovni).
Padnou-li na jedničce, promění se v hejno netopýrů a rozlétnou
se do všech stran (proto pozor, házíte-li je do arény). V
boji jsou naprosto skvělí, jenom bacha na mnichy - ti je umí
zabít úroveň neúroveň.
Jo, ještě jsem zapomněl - v knihovně bádají snad ještě lépe,
než kouzelníci, otázkou ovšem je, má-li cenu zdržovat je od
tréninku.
Temný rytíř (Black Knight)
Temný rytíř je absolutní bouchač bouchací, zabiják a vůbec
veselá kopa. Postavte velikou arénu (Combat Pit), čímž ho
nejlépe nalákáte, a pak si ho držte - plaťte mu přednostně,
trénujte ho, doléčujte, atd. Když dojde na boj, hoďte jich pár
do první řady a kochejte se.
Padlý Anděl (Dark Angel)
Tak tohle je úplně nejsilnější obluda vůbec (Hornyho
pochopitelně nepočítám). Může sice pracovat v knihovně,
ale byl by blázen, kdo by ho tam držel. Tak ho raději trénujte,
co to dá a při boji se do něj vtělte. Aby bylo veseleji, zvládne
vyčarovat armádku kostlivců - a práci, kterou rozdělají umí
také dokončit.
Horny (Horned Reaper)
Horny je prostě Horny. Vyvolat ho můžete pouze speciálním
kouzlem, které dostanete v některých misích. Když ho vyvoláte,
jde dopředu a jde přes mrtvoly. To je celé.
Kouzlíme
Ha - kouzlení. Krátce a jasně - kouzla pro vás vymýšlejí
otroci v knihovně, používat je můžete, dokud máte manu.
Jejich význam je celkem jasný, tak to vezmeme hopem.
Create Imp
Vykouzlí pro vás kouzelného impa. Zpočátku používejte často,
později impy odhoďte do portálu a nechejte si těch darmožroutů
jen pár.
Thunderbolt
Základní útočné kouzlo, vynikající hlavně na omračování
velkých stvůr (jednu jim šlehnete, ony lehnou a vaši do nich
třískají hlava nehlava). Můžete využít chybky v AI - omračujete
pořád dokola hlavního padoucha, co se na vás vyřítil s armádou,
armáda mu uteče, a vy hodíte svou armádu na něj. Ti ho
udolají a o ostatní se zajímat nemusíte - mise je už vyhrána.
Possession
Kouzlo v podstatě nejzákladnější - umožňuje vám vtělit
se do jakékoli běžné zrůdy. Je to jednak vynikající zpestření,
jednak zajímavý taktický prvek. Pod vaším velením toho zrůda
umí mnohem víc, než normálně - můžete třeba strafovat před
letícími střelami, rychleji útočit, atd. Zrůdy okolo jsou
navíc snaživější a lépe bojují, padouchy naopak může
popadnout tendence prchnout.
Heal
Léčení. Drahé, ale účinné, používejte ho tedy svědomitě
a s rozvahou. Vynikající k doléčování bojovníků v aréně
nebo upírů v bitvě. Doléčení je vždy úplné (na maximum).
Občas se spíše vyplatí vtělit se do warlocka a léčit jeho
kouzly - to vás nic nestojí.
Sight of Evil
Klasika - odhalí pro vás na chvíli kousek tmy na mapě.
Tremor
Tremor je taková veselá šoková vlna - jednak nabourá zdi (nejlépe
nepřátelské), jednak omráčí spoustu potvor v dosahu. Tak ho
používejte při útoku, k tomu je ostatně určen.
Call to Arms
Tam, kam píchnete toto kouzlo, zamíří okamžitě všechny vaše
potvory. Chcete-li tedy užít trochu legrace, píchněte ho nepřátelům
rovnou do hnízda, a pak sledujte tu melu. Doporučuji rychlejší
počítač.
Turncoat
Překabátění - to je ten správný český překlad názvu
tohoto kouzla. Zakouzlíte a zrůda je vaše (nebo si to alespoň
její spolubojovníci myslí) - za skutečně enormní množství
many. Doporučuji použít při nepřátelském útoku -
zakouzlete na nejsilnějšího padoucha, kupte popcorn a dobře
se bavte.
Summon Horny
Eh - co říct? Klinete a zhmotní se Horny. Používat ve správném
čase na správném místě - a je dobojováno.
Create Gold
Tak pozor, tohle kouzlo slibuje víc, než umí. Za docela dost
many vykouzlí docela málo peněz, ale pro překonání krize
nebo vyplýtvání přebytečné many je jak dělané.
Pochopitelně ho kouzlete nad pokladnou, abyste neobtěžovali
impy. Dlouhodobě si s ním vystačíte jenom tehdy, když máte
doopravdy-proklatě-veliký dungeon, a tedy vysoký přísun many.
Inferno
Tady se toho moc říci nedá - zakouzlete a rozpoutáte peklo.
Zvláště v uzavřených chodbách bude tak veselo, že z toho všichni
přítomní smíchy pojdou. Naopak ve velkých sálech můžete
zasáhnout ohnivou sprškou opravdu hodně oblud najednou.
Zeměpis
Zde je seznam všech místností, alias geografie vašeho
dungeonu. Zase platí - většinu věcí se dozvíte přímo ve hře
příjemnějším způsobem, takže tady jen takový souhrn.
Srdce (Dungeon Heart)
Tohle je jediná místnost, kterou máte do začátku. Jak o ní
přijdete, končíte, tak ji vesele braňte do posledního dechu.
Portál (Portal)
Až se prohrabete k portálu, začnou jím k vám proudit potvory.
Chcete-li se nějaké obludy zbavit, hoďte ji zpátky.
Nocležna (Lair)
Tady se bydlí, tady se žije, sem odvlékají vaše umírající
bojovníky impové, by se tady zotavili. Základní místnost,
bez níž u vás nebude veselo skoro nikomu.
Pokladnice (Treasure Room)
Sem si všichni chodí pro výplaty, tak to tu střežte, jak oko
v hlavě. Pokladny můžete (klidně jednočtverečkové) stavět
kdekoliv, tak toho využívejte.
Jídelna (Hatchery)
Každý musí jíst - i obludy. Tak jim to dopřávejte často a
pravidelně tím, že umístíte jejich stravovací zařízení
inteligentně tak, aby k němu měl každý přístup.
Tělocvična (Training Room)
Tady se vaše potvory cvičí, mohou tu dosáhnout až čtvrté
úrovně - dál to jde jen v aréně nebo v boji.
Knihovna (Library)
Tady se bádá - vymýšlejí se tu nová kouzla a vylepšují ta
stávající.
Dílna (Workshop)
V dílně se pracuje - nejčastěji trollové zde pro vás staví
pasti a vyrábějí dveře, přesně tak, jak si je z hlavního
panelu objednáváte.
Strážnice (Guard Room)
Pokud někoho hodíte do strážnice, bude tam už napořád (jen
si odskočí pro jídlo, výplatu a vyspat se). Tak jich postavte
několik na strategických místech, když je navíc obklíčíte
střílejícími pastmi, bude to fajn.
Most (Bridge)
Tohle asi není místnost v pravém slova smyslu, ale stavíte to,
tak co. Dřevěný most vede přes vodu, povedete-li ho nad lávou,
bude pomalu hořet, až... shoří. Tak tam postavte kamennou
variantu.
Vězení (Prison)
Minimální velikost vězení je 3x3 čtverečky, ale stavte raději
větší. Pokud nenastavíte jinak (kliknutím na závoru na dveřích),
snaží se impové umírající nepřátele odtáhnout právě
sem. Tady se trochu vykurýrují, a pak hynou. Mohou se přeměnit
v kostlivce.
Mučírna (Torture Chamber)
Mučírnička slouží k jedinému - k mučení. Když sem hodíte
vězně, můžete ho buď donutit vyzradit nějakou informaci (nějaká
lokace na mapě), nebo ho doléčováním a dlooooouhým mučením
přímo přinutit, aby odteď bojoval za vás.
Hřbitov (Graveyard)
Velice silnou postavu (upíra) získáte tak, že postavíte hřbitov.
Impové odtahují mrtvoly sem, a pak zbývá jen čekat a čekat
a čekat... na Drákulu.
Aréna (Combat Pit)
Tady se bojuje až do posledního vzdechu. Skoro. Hodíte-li sem
dvě a více oblud, budou se prát, dokud nelehnou. Pak je impové
odtáhnou do brlohu, by si řádně odpočinuly. Úroveň zrůdám
vesele roste - až do osmičky. Poslední dva levely lze získat
už jen v boji.
Kasino (Casino)
V kasinu si obludy hrají. Buď je necháte vyhrávat a ony budou
veselé... veselé... veselé... Nebo je oškubete a něco vyděláte.
Nedoporučuji.
Chrám (Temple)
Postavte chrám, zabíjejte nepřátele a čekejte. Až jich
rozkucháte dost, objeví se s úsměvem na tváři Temný Anděl.
Také můžete v chrámu obětovat potvůrky - dostanete jiné.