Quest for Glory 1

Úvod

Většinu akcí nemusíte dělat v pořadí, v jakém je prezentuje tento návod. Tato hra vám dává poměrně velkou svobodu a volnost. V této hře je ale spousta možností si to nenávratně pohnojit. Takže mějte po ruce vždy více uložených pozic a ve hře se chovejte nanejvýš slušně! To, že se hra pro každý charakter různí už patrně víte, takže se nedivte, když se budete s návodem v určitých pasážích rozcházet. Také si dávejte bedlivý pozor na den a noc, do některých míst se za dne nedostanete a na dalších je to v noci nebezpečné. Snažte se nehrát jako o závod a pečlivě proklikejte vždy celou obrazovku. Jinak se připravíte o různé legrácky.

Start

Na začátku si důkladně prolezte a prokecejte celé město, abyste věděli, kde se kdo a co ukrývá a je co kdo zač. Zajděte ke kentauřici Hildě a kupte si od ní asi 50 jablek. Opusťte město a vydejte se k ledovému obrovi a jablka mu dejte. Dá vám za ně drahokam, který si ponechte (nesnažte se ho prodat u překupníka, bude se hodit). Jděte k lišce a osvoboďte ji. Teď jděte k domu léčitelky a seberte ze země kamínky. Ty hoďte po ptákovi v hnízdě. Zkuste vyšplhat na strom (můžete použít i kouzlo ‘FETCH’) a seberte prsten z hnízda. Pokud se vám to hned nepodaří, nezoufejte, žádný učený z nebe nespadl. Prsten dejte léčitelce. Ta vám za něj dá peníze. Pokud se chcete trénovat bez riskování (když spadnete ze stromu, tak vás to zraní) jděte do hradních stájí a hrabte hnůj co to de (dostanete 5 stříbrných za každou směnu a pak se tu můžete i vyspat). Bojovník (Fighter) se tu může trénovat s mistrem boje, který sem občas zaskočí.

The city of Spielburg

V noci jděte do tmavé uličky vedle lokálu a až vás přepadnou zlodějíčci, tak jim udělejte znamení (rukou klikněte na horního zloděje), řekne vám heslo. Jděte do lokálu a seberte papírek. Řekněte Drtičovi heslo Mečucha a on vás pustí do Cechu zlodějů. Zde si u železných dveří v rohu místnosti můžete nakoupit nářadí na vloupačky a taky prodávat kradené zboží. Rozhodně v lokálu nepijte Dračí dech. V Cechu dobrodruhů si promluvte se strážcem cechu a zapište se do knihy dobrodruhů. Na nástěnce se můžete dozvědět, kdo si žádá vaši asistence. V obchodu s kouzly si můžete koupit kouzla FETCH, OPEN a FLAME DART, ty se ale hodí jenom těm, kteří mají vlastnost magic alespoň 1. Taky si tu můžete koupit elixíry, ale léčitelka je má levnější. Jediná výhoda je, že je tu otevřeno 24 hod. denně. V noci se můžete vloupat do domů a brát skoro co chcete. V domě staré důchodkyně (ta co spí na verandě) seberte svícen, perly a peníze. Nechoďte nahoru do schodů, číhá tam na vás kočička. Další dům, který můžete vyloupit, je vedle prodejny se zbraněmi. Vezměte vázu, svícen a prohlídněte sejf za obrazem a noční stolek, zkuste otevřít skříňku na stole, ale má to jeden háček. Takto nakradené zboží můžete šmelit v zlodějském cechu. V hostinci se můžete nadlábnout a také vyspat, ale je to na nic, protože můžete spát i jinde a zadarmo.

Here we come

U Erany zakouzlete OPEN na kámen, ten se otevře a další kouzlo je vaše (můžete se tu taky vyspat, to vám obnoví sílu, zdraví i manu). U goblinů si můžete trochu zabojovat a nahrabat si peníze. Jděte k babě Jaze a promluvte si s lebkou. Souhlaste s dohodou a až vám řekne rým, tak ji dejte drahokam. Otevře vám cestu k chaloupce, ale ještě tam nechoďte. U plivajících kytek se pokuste sebrat semínko (nebo použijte kouzlo FETCH), můžete taky na kytky házet kamínky. Jděte k Dryádě (až narazíte na bílého jelena, tak běžte za ním, dovede vás až k ní). Řekněte jí, že jste přítel lesa (což jste museli nebo budete muset ještě dokázat) a že jí pomůžete. Dejte jí semínko plivající květiny. Až spadne kouzelný žalud pod strom, tak ho seberte a jděte s ním k léčitelce. V tento moment byste ji už měli být schopni vrátit ji její prsten. Řekne vám ingredience do Odkouzlovadla. Magický žalud už máte, květiny z Eraninyho místa získáte u Erany. Zelenou kožku získáte tak, že si u kulíků promluvíte se zeleným kulíkem o kožce. Můžete tu získat další kouzlo, stačí si o něj jen říct. Levitující vodu naberte z jezera do prázdné lahvičky, kterou si můžete koupit, nebo vám zbude z vypitého elixíru. Prášek od víl získáte, když v noci půjdete k magickému kruhu a tam zatančíte (samozřejmě si o něj musíte říct a mít na něj prázdnou lahvičku). Nechoďte do magického kruhu, nebo zažijete poslední tanec života. Až dosbíráte všechny věci, dejte je léčitelce a ona by vám měla za chvíli (stačí vyjít ze dveří a hned se zase vrátit) připravit Odkouzlovadlo. Mezitím jděte k Levitujícímu vodopádu a vylezte ke dveřím po neviditelném žebříku. Zaťukejte a poodejděte kousek doprava nebo jste dole (můžete zakouzlit OPEN). Zde řekněte poustevníkovi Henrymu o kouzlo TRIGGER. Jděte k jeskyni a zabijte obra (můžete ho i obejít). V Jeskyni dejte medvědovi najíst (cokoli-jablka, květiny, nebo kouzlo CALM). Za medvědem zabijte Kobolda (zloděj-thief: dopližte se k němu a čapněte mu klíč a houbičky; bojovník-Fighter: zabíjte ho mečem; magik- Mage: použijte kouzlo FLAME DART) a vemte mu klíč. Na dně jeskyně tu můžete najít skrytý (neviditelný) poklad. Odemkněte medvědovi řetěz a baronet je volný (pozor: je to pěkný nafoukanec). Jděte na hrad a dostanete odměnu. Teďka se jukněte do lokálu a vemte si další papírek. Brzo si Bruno bude povídat s chlápkem u Terče o tajném vchodu. Jděte tam raději ze strany. Až domluví tak banditu zabijte dýkou, nebo to obejděte (Bruno stojí v lese pěkně blbě) a dojděte přímo k Terči zespoda, a pak ho můžete zabít fér. Vezměte mu klíč. Jděte k babě Jaze (promluvte si s chaloupkou, a pak jí řekněte rým, ale nestůjte přímo pod ní) a souhlaste, že jí donesete kořen Mandragory. Ten získáte, když se o půlnoci namažete elixírem proti nemrtvým který si kupte u léčitelky), a pak jděte na hřbitov a vytrhněte ten červený kořen roustoucí z jednoho z hrobů a běžte s ním zpět k babě Jaze.

The last part of the quest

Jděte k antverpovi a klikněte chodícím kurzorem přímo na něj (ale nerozzlobte ho, nebo něco zažijete). Teď je antverp vedle vás. Prozkoumejte kamenné dveře, najdete klíčovou dírku. Otevřete si klíčem od bandity. Až budou dveře otevřeny, nezapomeňte na slovo, o kterém se bavil Bruno s druhým banditou. V jeskyni pak jděte dolů doprava. Až vyjdete ven, narazíte na Minotaura. Dá se omámit kouzlem CALM nebo RAZZLE DAZZLE (to získáte u Erasma když si s ním zahrajete jeho hru, jde o to, dostat svůj plamének dolů, musíte kouzlem FETCH přemisťovat mosty a žebříky a TRIGGERem si zmenšíte či zvětšíte plamének). Můžete ho také zabít ručně, je celkem pomalý, stačí teda pořád bodat, pak mu vemte palcát a můžete sejít. Následující dřevěné dveře můžete otevřít kouzlem OPEN, nebo přelézt přes kůly. Nyní jste asi v druhé nejtěžší lokaci ve hře. Jděte doleva, a pak k  pravému mostu (je označen bílou tečkou). Přejděte ho a podívejte se na drát před sebou (kurzor oko), jinak na vás spadne antverp a vejděte do dveří. Zde je to dost tuhé. Zavřete dveře a až k nim bandité přijdou a pak zase odejdou, přisuňte židli k pravým horním dveřím (bandité se nesmí dívat). Když do místnosti vejdou bandité, tak se postavte ke svícnu, a až budou před ním, tak ho poražte. Až budou na levém konci stolu, vyskočte na něj, a pak se zavěšte na lustr a bandité jsou zneškodněni (musíte to dobře načasovat). Jděte do levých horních dveří. Promluvte s Jorikem a něco po něm hoďte (kouzlo), jinak bude pěkně otravnej. Teď jděte doprava, a až spadnete, tak se rukou zachyťte vpravo. Jděte doprava a vyjdete vlevo nahoře, zde zatáhněte za řetěz a rychle běžte zpátky doprava a pak nahoru do dveří (rychlost je zde celkem potřebná). Zde se setkáte s vůdcem banditů. Až přeskočí stůl, tak na něj vylijte Odkouzlovadlo (musíte být pohotoví). Promění se v Elsu. Vy si poté nezapomeňte vzít ze stolu zrcadlo a 2 elixíry. Vyjděte vpravo nahoře. Jste zase u antverpa. Teď můžete hru skončit pokud půjdete na hrad, avšak Spielburg má ještě jeden problém…babu Jagu. Jděte tedy do její chaloupky a nenápadně vytáhněte zrcátko a Baba Jaga zmizí nenávratně pryč. Teď konečně jděte na hrad a titul ”Hrdina Spielburgu” je váš.

Hodně štěstí.

* Kurzy * Akcie * Práce * Zájezdy * Zájezdy * Meteobox * Auto *