CENOVÝ VĚSTNÍK 14/2008, 14/2007,15/2006, 17/2005, 8/2005
Příloha č. 4 k výměru MF ČR č. 01/2009, 01/2008, 07/2007, 01/2006, 01/2005
SKP 60.10.1
60.10.2
60.21.10
A. Maximální ceny za použití vnitrostátní železniční dopravní cesty dráhy celostátní a drah regionálních pro nákladní vlak
Provozování dopravní cesty | (Řízení provozu) |
---|---|
S1E | 42,65 Kč / vlkm |
S1C | 38,77 Kč / vlkm |
S1R | 34,89 Kč / vlkm |
Zajištění provozuschopnosti dopravní cesty (Infrastruktura dopravní cesty) | |
---|---|
S2E | 56,51 Kč / 1000 hrtkm |
S2C | 47,09 Kč / 1000 hrtkm |
S2R | 35,32 Kč / 1000 hrtkm |
Provozování dopravní cesty | (Řízení provozu) |
---|---|
S1E | 53,31 Kč / vlkm |
S1C | 48,46 Kč / vlkm |
S1R | 43,61 Kč / vlkm |
Zajištění provozuschopnosti dopravní cesty (Infrastruktura dopravní cesty) | |
---|---|
S2E | 70,63 Kč / 1000 hrtkm |
S2C | 58,86 Kč / 1000 hrtkm |
S2R | 44,15 Kč / 1000 hrtkm |
B. Maximální ceny za
použití vnitrostátní
železniční dopravní cesty dráhy celostátní a drah
regionálních pro osobní
vlak osobní
přepravy
Provozování dopravní cesty | (Řízení provozu) |
---|---|
S1E | 7,39 Kč / vlkm |
S1C | 6,14 Kč / vlkm |
S1R | 5,20 Kč / vlkm |
Zajištění provozuschopnosti dopravní cesty (Infrastruktura dopravní cesty) | |
---|---|
S2E | 42,37 Kč / 1000 hrtkm |
S2C | 33,68 Kč / 1000 hrtkm |
S2R | 28,54 Kč / 1000 hrtkm |
Provozování dopravní cesty | (Řízení provozu) |
---|---|
S1E | 9,23 Kč / vlkm |
S1C | 7,67 Kč / vlkm |
S1R | 6,50 Kč / vlkm |
Zajištění provozuschopnosti dopravní cesty (Infrastruktura dopravní cesty) | |
---|---|
S2E | 52,96 Kč / 1000 hrtkm |
S2C | 42,09 Kč / 1000 hrtkm |
S2R | 35,67 Kč / 1000 hrtkm |
C. Maximální cena za použití vnitrostátní železniční dopravní cesty dráhy celostátní a drah regionálních pro 1 vlak se vypočte podle vzorce
Cm = C1 + C2
C1 = S1E x LE + S1C x LC + S1R x LR
C2 = Q/1000 x (S2E x LE + S2C x LC + S2R x LR ) x n
a) na tratích bez trakčního vedení:
Cm = (S1E x LE + S1C x LC + S1R x LR) + Q/1000 x (S2E x LE + S2C x LC + S2R x LR ) x n
b) na tratích s trakčním vedením:
Cm = (S1E x LE + S1C x LC + S1R x LR) + Q/1000 x (S2E x LE + S2C x LC + S2R x LR ) x n x e
kde
D. Koeficient zohledňující použití vozidel s naklápěcí skříní "n"
položka č. | n= | |
1. | u vlaků s vozidly s naklápěcími skříněmi | 1,25 |
2. | u vlaků s vozidly s naklápěcími skříněmi v případě, že využití naklápěcí technologie není dovoleno | 1,00 |
3. | všech ostatních případech | 1,00 |
E. Koeficient zohledňující jízdy hnacích vozidel se spalovacím motorem na elektrizovaných tratích "e"
položka č. | e= | |
1. | při použití činných hnacích vozidel nezávislé trakce 2) | 1,075 |
2. | ve všech ostatních případech | 1,000 |
F. Použití železniční dopravní cesty nestandardními vlaky
Při použití železniční dopravní cesty pro zkoušky vozidel při rychlosti vyšší, než je nejvyšší dovolená rychlost na příslušném úseku trati, nebo s hmotností na nápravu vyšší, než je pro příslušný úsek trati stanovena, zvyšuje se maximální cena Cm o 100 %.
G. Užívání železniční dopravní cesty v rozporu s přidělenou kapacitou
Pokud dopravce po období jednoho měsíce využívá méně než 50 % přidělené trasy vlaku, je přídělce oprávněn požadovat uhrazení poplatku, který se nejvýše rovná maximální ceně, kterou by dopravce zaplatil za vlakové kilometry přidělené a nevyužité kapacity. Nárokování této sankce ze strany přídělce je možné jen v případě vyčerpání kapacity dané trati, kde dopravce přidělenou kapacitu řádně nevyužíval.
1) Zařazení dráhy do příslušné skupiny podle charakteru tratě uvede přídělce v prohlášení o dráze vydávaném podle § 34c zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů. Zařazení se řídí sdělením MD č. 111/2004 Sb. (tratě označené "E") a usnesením vlády č. 766 ze dne 20. prosince 1995 (tratě označené "R").
2) kromě případů nutných k obnově sjízdnosti tratí po mimořádných událostech v drážní dopravě (po nehodách, či živelných pohromách apod. - do obnovení normálního provozu) a údržby tratí, t.j. při plánovaných i neplánovaných výlukách kolejí, trakčního vedení apod., a jiných událostech znemožňujících použití závislého hnacího vozidla na elektrizované trati (např. při přerušení dodávky elektrické energie od dodavatele apod.)
II.
Určené podmínky použití železniční vnitrostátní dopravní cesty dráhy celostátní a drah regionálních (dále jen "železniční dopravní cesta")
1. Železniční dopravní cestou dráhy celostátní a drah regionálních se pro účely stanovení maximální ceny za použití železniční dopravní cesty rozumí cesta určená k dopravě železničními kolejovými vozidly, pevná železniční zařízení nutná pro zabezpečení pohybu železničních kolejových vozidel a zařízení sloužící k zajištění bezpečnosti železničního provozu (zejména železniční stanice, železniční svršek a spodek, umělé stavby, sdělovací a zabezpečovací zařízení, pevná trakční vedení).
2. Smlouvu o použití železniční dopravní cesty dráhy celostátní nebo drah regionálních při provozování drážní dopravy uzavírá provozovatel příslušné dráhy s oprávněným dopravcem, kterým se rozumí osoba oprávněná podnikat ve veřejné nebo neveřejné železniční dopravě při splnění podmínek stanovených právními předpisy 3). Smlouvu o ceně za užívání železniční dopravní cesty a o způsobu její úhrady uzavírá přídělce s oprávněným dopravcem.
3. V maximální ceně za použití železniční vnitrostátní dopravní cesty nejsou zahrnuty:
4. Maximální cena za použití železniční dopravní cesty se uplatňuje za jízdy vlaků i samostatných hnacích vozidel, ložených (v osobní dopravě obsazených) i prázdných motorových vozů včetně elektrických a jiných samostatných drážních vozidel na vlastních kolech.
5. Maximální cena se určí pro:
6. Rozhodující pro určení maximální ceny za použiti železniční dopravní cesty dráhy celostátní a drah regionálních je druh vlaku, celková hmotnost vlaku, charakter tratě a délka dopravní cesty, na které se doprava uskutečňuje. Při neplánované jízdě odklonem, z příčin na straně provozovatele příslušné dráhy, se ujetá vzdálenost stanovuje podle původně přidělené kapacity dopravní cesty. Projedná-li provozovatel příslušné dráhy s dopravcem odklonové trasy s dostatečným předstihem nejméně 60 dní před plánovanou jízdou, může přídělce účtovat cenu za použití dopravní cesty po odklonové trase.
7. Při neplánované jízdě odklonem předloží provozovatel příslušné dráhy na žádost oprávněného dopravce výpis kilometrovníku původně přidělené kapacity dopravní cesty.
8. Maximální cena za použití železniční dopravní cesty se uplatňuje pro dopravu veřejnou a neveřejnou.
9. Maximální ceny jsou stanoveny bez DPH.
10. Slevy z těchto maximálních cen jsou zveřejněny v prohlášení o dráze vydaném příslušným přídělcem dle § 34c zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a jsou v případě splnění podmínek stanovených v prohlášení o dráze nárokové a musí být prokazatelně poskytovány všem dopravcům za rovných a nediskriminujících podmínek.".
10. Nabídkové ceny těchto maximálních cen jsou zveřejněny v prohlášení o dráze vydaném příslušným přídělcem dle § 34c zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a jsou v případě splnění podmínek stanovených v prohlášení o dráze nárokové a musí být prokazatelně poskytovány všem dopravcům za rovných a nediskriminujících podmínek.
3)Např. zákon č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcí vyhlášky.
4)Vyhláška č.351/2004 Sb., o rozsahu služeb poskytovaných provozovatelem dráhy dopravci