Příloha č. 4 k výměru MF ČR č. 01/2004
ve znění výměru MF ČR č. 02/2004
Příloha č. 4 k výměru MF ČR č. 01/2003; Příloha č. 2 k výměru MF ČR č. 01/2002; Příloha č. 3 k výměru MF ČR č. 01/2001
SKP 60.10.1 60.10.2 60.21.10
A. Maximální ceny za použití vnitrostátní železniční dopravní cesty pro nákladní vlak
Řízení provozu | infrastruktura dopravní cesty | |
---|---|---|
(S1) | (S2) | (S3) |
Kč / vlkm | Kč / 1000 hrtkm | Kč / vlkm |
75,36 | 34,37 | 130,32 |
Provozování dopravní cesty | Zajištění provozuschopnosti dopravní cesty |
---|---|
(Řízení provozu) | (Infrastruktura dopravní cesty) |
(S1) | (S2) |
Kč / vlkm | Kč / 1000 hrtkm |
50,88 | 61,80 |
58,86 |
B. Maximální ceny za použití vnitrostátní železniční dopravní cesty pro osobní vlak
Řízení provozu | infrastruktura dopravní cesty | |
---|---|---|
(S1) | (S2) | (S3) |
Kč / vlkm | Kč / 1000 hrtkm | Kč / vlkm |
16,70 | 18,01 | 17,05 |
Provozování dopravní cesty | Zajištění provozuschopnosti dopravní cesty |
---|---|
(Řízení provozu) | (Infrastruktura dopravní cesty) |
(S1) | (S2) |
Kč / vlkm | Kč / 1000 hrtkm |
9,41 | 53,01 |
8,96 |
Maximální cena za použití vnitrostátní železniční dopravní cesty pro železniční nákladní nebo osobní dopravu se vypočte podle vzorce
Cm = (S1 x b + Q/1000 x S2) x L
kde
C. Koeficient zohledňující hmotnost vlaků při provozování dopravní cesty "b"
položka č. | ||
1. | vlaky lehké do 100 t včetně, tj. Q<=100 t | 0,75 |
2. | vlaky těžší než 100 t a lehčí než 1000 t včetně, tj. 100 t<Q<=1000 t | 1,00 |
3. | vlaky těžké nad 1000 t, tj. Q>1000 t | 1,25 |
D. Koeficient zohledňující počet činných hnacích vozidel nezávislé trakce na elektrizovaných tratích "e"
položka č. | ||
1. | vlaky dopravované hnacím vozidlem nezávislé trakce na elektrizovaných tratích *) | 1,05 |
2. | ve všech ostatních případech | 1,00 |
E. Koeficient vztahující se k počtu činných hnacích vozidel p
položka č. | ||
1. | počet činných hnacích vozidel nezávislé trakce na elektrizovaných tratích v případě splnění podmínky e=1,05 *) | 1 a více |
2. | ve všech ostatních případech | 1,00 |
*)vyjma případů nutných k obnově sjízdnosti strati po mimořádných událostech v drážní dopravě (po nehodách či živelních pohromách apod. - do obnovení normálního provozu) a údržby tratí. tj. při plánovaných i neplánovaných výlukách kolejí, trakčního vedení apod. a jiných událostech znemožňujících použití závislého hnacího vozidla na elektrizované trati (např. při přerušení dodávky elektrické energie od dodavatele apod.)
II.
Určené podmínky za použití železniční
vnitrostátní dopravní cesty celostátních a regionálních
drah (dále jen "železniční dopravní
cesta") v železniční
osobní a nákladní dopravě
1. Železniční dopravní cestou celostátních a
regionálních drah se pro účely stanovení maximální ceny za
použití železniční dopravní cesty rozumí cesta určená k
dopravě železničními kolejovými vozidly, pevná
železniční zařízení nutná pro zabezpečení pohybu
železničních kolejových vozidel a zařízení sloužící k
zajištění bezpečnosti železničního provozu (zejména
železniční stanice, železniční svršek a spodek, umělé
stavby, sdělovací a zabezpečovací zařízení, napájecí
systém pevná trakční vedení).
2. V maximální ceně za použití železniční dopravní cesty jsou zahrnuty náklady na železniční zařízení uvedená v bodu I. a náklady spojené s řízením a obsluhou jízdy vlaků.
3. 2.V maximální ceně za použití
železniční vnitrostátní dopravní cesty nejsou
zahrnuty náklady na:
4. 3. Smlouvu o použití železniční
dopravní cesty celostátních nebo regionálních drah uzavírá
provozovatel celostátních nebo regionálních drah s
oprávněným dopravcem, kterým se rozumí osoba oprávněná
podnikat ve veřejné železniční dopravy při splnění
podmínek stanovených právními předpisy pro provozování
celostátních nebo regionálních drah1).
5.4. Maximální cena za použití
železniční dopravní cesty se uplatňuje počítá
za jízdy samostatných hnacích vozidel, ložených
(v osobní dopravě obsazených) plných i
prázdných vlaků vlakových souprav,
motorových vozů včetně elektrických a jiných samostatných
kolejových vozidel na vlastních kolech, která jsou v majetku
nebo nájmu oprávněného dopravce.
6. Maximální cena se určí:
5. Maximální cena se určí pro:
7. Rozhodující pro určení maximální ceny za použiti železniční dopravní cesty celostátních a regionálních drah je druh vlaku, druh substrátu a délka dohodnutých vlakových úseků dle tabulky č. 9 Dodatku k předpisu ČD D2, a to i v případě, že jízda vlaku bude vedena z příčin na straně provozovatele celostátních nebo regionálních drah po jiné než dohodnuté trati. Při konání plánovaných výluk dohodne provozovatel celostátních nebo regionálních drah s oprávněným dopravcem odklonové trasy s dostatečným předstihem tak, aby mohlo být oprávněnému dopravci uděleno povolení k provozu na odklonové trase podle platných předpisů. Provozovatel celostátních nebo regionálních drah sjedná pro tyto případy s oprávněným dopravcem odklonovou trasu. Pouze v tomto případě může provozovatel drah počítat maximální cenu podle délky dohodnuté odklonové trasy.
6. Rozhodující pro určení maximální ceny za použiti železniční dopravní cesty celostátních a regionálních drah je druh vlaku a délka dohodnutých vlakových úseků dle kilometrovníku zveřejněného provozovatelem dráhy: Tabulka č. 9 Dodatku k předpisu D2 v aktuálním znění (Dopravní předpis k organizování a provozování drážní dopravy; schváleno rozhodnutím generálního ředitele Českých drah, s.o. 55 079/97-011; vydáno v roce 1997). Při neplánované jízdě odklonem z příčin na straně provozovatele dráhy se ujetá dráha stanovuje podle původně dohodnutých vlakových úseků podle vnitřního předpisu provozovatele dráhy. Projedná-li provozovatel dráhy s dopravcem odklonové trasy s dostatečným předstihem nejméně 60 dní před plánovanou jízdou, je oprávněn účtovat cenu za použití dopravní cesty po odklonové trase.
7. Při neplánované jízdě odklonem předloží provozovatel na žádost oprávněného dopravce výpis kilometrovníku původně dohodnutých vlakových úseků.
8. V případě vlaku vezoucího více substrátů se pro určení maximální ceny použije z části I. písmene C ten diferenciační koeficient, který odpovídá substrátu v převažujícím počtu vozů. Jsou-li do vlaku zařazeny vozy se zásilkami nebezpečného zboží nebo mimořádné zásilky, použijí se diferenciační koeficienty uvedené v písmenu C v položce č. 6 nebo 7.
9. Provozovatelé celostátních
nebo regionálních drah jsou povinni poskytnout oprávněným
dopravcům výpis kilometrovníku z tabulky 9 Dodatku k
služebnímu předpisu ČD D2. ze sešitových
jízdních řádů týkajících se sjednané trasy.
108. Průběh dopravních tras dohodne
provozovatel celostátních nebo regionálních dráhy
s oprávněným dopravcem před započetím dopravy.
119. Maximální ceny jsou stanoveny včetně
5 %bez DPH.
1)Např. zákon č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcí vyhlášky.