n = roční růst provozních nákladů
do roku 1999 ve výši 1,000.
Přiměřený zisk zahrnuje
- zisk, který po zdanění a po
přídělu do obligatorních fondů nesmí v části určené na prostou
obnovu autobusů překročit 1/8 hodnoty autobusů nezbytných pro
linkovou dopravu sníženou o částku celkových odpisů všech autobusů
pro linkovou dopravu zahrnutou v nákladech. Pro tento propočet
se použije cena autobusu ve výši 3,0 mil. Kč. Počet autobusů nezbytných
pro zabezpečení požadovaného rozsahu linkové dopravy odsouhlasil
odbor dopravy příslušného okresního úřadu pro rok 1997;
- prokazatelný zisk vynaložený
na další nezbytné investiční projekty pro potřeby linkové dopravy
(např. na modernizace a dostavby garáží a odstavných ploch), popřípadě
na další prokazatelné potřeby.
Dopravce, který začal provozovat
pravidelnou linkovou dopravu po roce 1997, vypočte koeficient
k v roce zahájení provozu podle vzorce
k= (N + Z)/(t S),
kde
-
N = ekonomicky oprávněné náklady,
Z = přiměřený zisk,
-
t - 17,0 pro případy zahájení
provozu v roce 1998,
-
t - 19,4 pro případy zahájení
provozu v roce 1999
-
S - propočtené množství km ujetých
jednotlivými spoji na všech provozovaných linkách.
Pro výpočet koeficientů se použijí
údaje o skutečném, a není-li, o předpokládaném rozsahu linkové
dopravy v roce jejího zahájení. Ustanovení bodu 3 se použije přiměřeně.
Věcně usměrňovaná cena plného
(obyčejného) jízdného určená podle bodů 2 a 4 může být zaokrouhlena
na celé koruny (tj. do 0,4 Kč dolů a od 0,5 Kč nahoru).
Takto propočtenou cenu může
dopravce zvýšit na spojích odsouhlasených odborem dopravy příslušného
okresního úřadu až o 20%. V pracovní dny nemůže podíl spojů s
takto navýšenou cenou přesáhnout 20 % z celkového počtu spojů
provozovaných dopravcem.