|
sekce OBC: | ||
27.05.2002 17:45.55 |
On Board Computer | MAD MAX | |
Pro ty co nemají český návod (příručku, manual) ke svému BMW E34 shrnu pár duležitých informací, tipů z manuálu o obsluze OBC a tajných (skrytých) funkcí, ktéré jsem našel na internetu. Palubní počítač se nachází ve středovém panelu vedle autoradia po pravé straně. Existují tři verze. Nazval jsem je LOW, MIDDLE a TOP. Budu se zde zabívat pouze verzí TOP, která toho samozřejmě umí nejvíc a také proto že ji mám ve svém autě. |
1. - tlačítka pro zadávaní číselných hodnot | |
---|---|
2. - přepínací tlačítko jednotek | |
3. - digitální displej | |
4. - fototranzistor k automatické regulaci jasu displeje | |
5. - tlačítko start/stop (SET/RESET) | |
6. - svítící diody LED | |
7. - tlačítka pro zadání požadovaných informací |
UHR/DAT - údaj času a datumu
VERBR - 2 průměrné spotřebypaliva
REICHW - pravděpodobný dojezd
GESCHW - průměrná rychlost
A-TEMP - vnější teplota
ZEIT - stopky, popřípadě 2 programované časy zapnutí nezávislého topení/ větrání
ANK - pravděpodobný čas dojezdu do cíle cesty
DIST - vzdálenost do cíle cesty
LIMIT - mezní rychlost
CODE - zajištění vozidla
Zadání a vyvolání údajů palubním počítačem:
D ů l e ž i t é ! - Přiřazení vstupních tlačítek v pořadí desítkové soustavy Nerealistická zadání hodnot nejsou do paměti přijímána.Další vysvětlívky pro palubní počítač:
Zadané číselné hodnoty vymaže hodnotu, která se nachází v paměti a může být provedeno v libovolném pořadí desítkových míst číslic. Pro uložení do paměti stisknout tlačítko S/R .
Při každém stisknutí tlačítka popřípadě při trvalém stlačení za každou půlfteřinu se číselná hodnota na odpovídajícím místě zvyšuje o jednotku.
(Veškeré změny v oblasti jednoho informačního programu jsou možné teprve po stisknutí příslušného informačního tlačítka.) UHR/DAT - Čas a datum jsou volitelné střídavě po stisknutí tlačítka. Zadání letopočtu slouží k tomu, aby byly při údaji data respektovány přestupné roky. VERBR - Vhodně řízeným příkazem pro start nového výpočtu mohou být například počítány součastně průměrná spotřeba pro celou cestu a kromě toho například pro dílčí úsek. REICHW - Předpokládaný dojezd s danou zásobou paliva je průběžně počítán podle způsobu jízdy a na vyvolání ukázán na displeji. Klesne-li hodnota předpokládaného dojezdu pod 15 kilometrů začnou 4 segmenty displeje blikat - nejvyšší čas pro natankování! Dotankování registruje palubní počítač jen v poloze klíčku zapalování 1, nebo 0 jakož i při tankovaném množství větším než 5 litrů. Při znaménku plus (+) před udávanou hodnotou je předpokládaný dojezd větší, než je ukázáno, což je důsledkem omezené možnosti měření hladiny paliva v nádrži. A-TEMP - Varování o vnější teplotě se opakuje, jestliže od posledníh výstrahy teplota přinejmenším jednou dosáhla +6 stupnů C a poté klesla pod +3 stupně C. Výstraha o vnější teplotě nevylučuje, že náledí se může vytvořit (např. na mostech, nebo stinných místech vozovky) také při teplotách vyšších než +3 stupně C. ZEIT - Stopky.
Maximální doba chodu 99 h 59 min. Údaj v s a 1/10s, po minnutě chodu v min za s a po jedné hodině v h a min. Stopky se při poloze klíčku zapalování 0 zastaví a od polohy 1 běží zase dále. - Nezávislé topení/větrání
Při opakovaném stisknutí tlačítka po předchozím jiném informačním režimu se objeví postupně:
součastný stav, zapínací čas1, zapínací čas 2, znovu součastný stav atd. LIMIT - Může být zadána nová mezní rychlost, nebo vyvolána informace o zadané mezní rychlosti.
Varování o rychlosti se opakuje, jestliže mezní rychlost byla jednou překročena o nejméně 5 Km/h. CODE - Při aktivovaném zabezpečovacím systému jsou hlídány i kapota motoru, rádio a pokusy o nastartování. Jestliže není přední víko (kapota) zavřená, nebo je-li rádio vymontováno, bliká dioda LED po dobu 10 s po otočení klíčku zapalování do polohy 0. Při aktivovaném systému po otočení klíčku zapalování do polohy 1, nebo 2: ozve se gong a na displeji se objeví výzva ----Code, vyzívající k zadání čísla kódu.
Startuje-li se bez zadání kódu, ozve se stálý signál gongu a motor nenaskočí. Nouzová deaktivace při zapomenutí čísla kódu:
- akumulátor odpojit a po cca 5 minutách opět připojit svorky
- klíček zapalování otočit do polohy 1, zazní poplašný signál
- objeví se údaj času na dobu 15 minut
- po 15 minutách lze motor nastartovat. Během čekácí doby 15 minut lze kódové číslo ještě znovu zadat:
- stisknout tlačítko CODE
- zadat kódové číslo
- stisknout tlačítko S/R
- motor nastartovat.
|
sekce OBC: | ||
27.05.2002 18:52.16 |
Co možná ještě nevíte | MAD MAX | |
- |
Součastným stisknutím tlačítek 100 a 1 na palubním počítači se vypíše typ Vašeho vozu.
V mém případě to je: 5 - 00 TYP.
(5 nejspíš značí že se jedná o BMW pětkové řady, co znamená 00 zatím nevím).
Součastným stisknutím tlačítek 1000 a 10 se objeví nápis TEST, tlačítkem 10 a 1 vyberete číslo testu od 1 do 21, pak jej potvrdíte tlačítkem S/R.
Od výrobce je váš palubní počítač ve stavu LOCK (uzamknutý) a je funkční pouze TEST 1, 10, 11 a 19, ostatni čísla testu přepnou displej na čas.Nyní mužete spustit následující TESTY.
TEST | Displej (BMW 540iA) | Stav | Vysvětlení | Manipulace | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
01 | 8888**** | Stálé | Displejový test | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
02 | 0.0 VBR | Proměnné | Okamžitá spotřeba paliva v l/100 Km | Měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
03 | 0.0 L/H | Proměnné | Okamžitá spotřeba paliva v l/hodinu | Měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
04 | 11.3 TVBR | Proměnné | Průměrná spotřeba paliva | Výsledek z měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
05 | 464 RW | Proměnné | Dojezd | Výsledek z měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
06 | 42 T:ADC | Proměnné | Ampéry | Měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
07 | 57,4 T:MTL | Proměnné | Palivo v nádrži v % | Měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 | 65,4 V | Proměnné | Okamžitá rychlost | Měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
09 | 14.20 uB | Proměnné | Napětí na svorce R? | Měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 0.97 EICH | Nastavitelné Stálé? |
Korekce tachometru | 1000/100/10/1 pro změnu, S/R uloží Nefunguje v mém voze | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 |
LA-J LA-CAN LA-F LA-E LA-CH LA-UK LA-D LA-US LA-FCH |
Nastavitelné | Nastavení jazyka, Míle/Km, C/F a "l/100Km"/"Km/l" | 1000/100 pro změnu, S/R uložení | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | 65.3 VANK | Proměnné | Průměrná rychlost | Výsledek z měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 | 23.40 ZANK | Proměnné | Předpokládaný čas příjezdu | Výsledek z měření | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 |
| Trvalý | Datum Software OBC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 |
|
Stálé | Diagnostické OBC hodnoty | 1000/100 nahoru/dolů DIAG čísla | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 |
|
Proměnné | Výstupní hodnoty OBC, mění se v závislosti na chodu motoru | 1000/100 nahoru/dolů PORT čísla | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 |
|
Stálé | Specifická data vozu? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 | HUPEITION HUPEDTION |
Nastavitelné | Klaxon, jednoduchý, nebo dvojtý tón | C/F vybrat, S/R pro uložení | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 | LOCK FREI |
Nastavitelné | ODEMKNUTÉ/ZAMKNUTÉ OBC funkce | 10/1 Pro nastavení hodnoty a S/R odemčení, C/F pro zamčení | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 1000 CORR | Nastavitelné | Korekční faktor pro OBC spotřebu paliva | 1000/100/10/1 vybrat, S/R uložit | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 | PPPP | Akce | Resetuje všechny defekt kódy, termíny | S/R aktivace. P O Z O R ! Vybrání této funkce vykoná Reset! |