Doplňky k pravidlům:
Nové rasy:
K upravení humanoidních nestvůr mě vedl fakt, že i skřet, kterému se zprotivil život v královtví (například kvůli šikaně v armádě ), může uprchnout a začít drancovat usedlosti "na vlastní pěst". Navíc tento systém řeší problém skřetích velitelů (hejtmanů, králů apod.), kteří mají v pravidlech jen zvyšovanou životaschopnost. Nyní je můžeš tvořit jako CP - bojovníky a šermíře. No a půlelf je klasika... Teď už se ale podível do tabulky vpravo. Zůstala zachována stejná pravidla, snad jen, že čísla v závorkách mají stejný význam jakl tabulka oprav podle ras. |
*Tyto vlastnosti souvisí s pravidly pro armády (DrD PPE-svět). Pokud je nepoužíváš, klidně je ignoruj.
|
|
Co se týče přesvědčení, řiď se touto tabulkou. Systém je stejný jako v PPZ. Hoď 1k10, najdi průsečík své rasy a hozené hodnoty a zjistíš přesvědčení své postavy.
Zvláštní schopnosti ras jsou (jsou li nějaké): Skřet má infravidění na 30 sáhů (použij stejný systém jako u trpaslíka). Na druhou stranu nenávidí sluneční světlo natolik, že na něm neschopen bojovat (postih -5 ke všem hodům) a při chůzi ho někdo musí vést. |
Používání dlouhých zbraní:
V pravidlech jsem objevil nedostatek spočívající v používání dlouhých bodných zbraní (kopí, halapartny). Je jasné že jejích délka dává kopiníku výrazné výhody.
V praxi to vypadá tak, že kopiník má vždy iniciativu (postava ozbrojená mečem, sekerou a podobnou krátkou zbraní může zaútočit až když odrazí zánu kopím). Zasáhne-ĺi kopiník postavu alespoň za jednu třeninu počátečního počtu životů ta spadne na zem, ze které jedno kolo vstává (a nemůže se bránit ani útočit). Nicméně používání kopí má jedno úskalí - jejich dřevěná násada se láme - vždy při obraně nebo neúspěšném útoku (tzn. hrot kopí narazil na štít, nebo byl odražen mečem) kopiníka hoď k%. Hod 1-5 znamená že kopí se zlomilo a dále je již nepoužitelné.